Regulamin sklepu
n-parts.pl
Niniejszy Regulamin określa zasady funkcjonowania serwisu internetowego n-parts.pl
§1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady funkcjonowania serwisu internetowego https://n-parts.pl
w szczególności:
1.1. definiuje określenia używane w serwisie internetowym https://n-parts.pl
1.2 określa zasady zawierania umów sprzedaży, składania zamówień i ich realizacji
1.3 określa zasady dokonywania płatności i realizacji dostawy
1.4 określa zasady postępowania przy odbiorze przesyłki
1.5 określa zasady składania reklamacji i oświadczenia o odstąpieniu od umowy, w tym
określa wyjątki
1.6 określa wymagania techniczne
1.7 informuje o Polityce prywatności
1.8 informuje o majątkowych prawach autorskich
1.9 wskazuje pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów
2. Serwis internetowy działający w domenie https://n-parts.pl prowadzony jest przez:
Izabela Abrantowicz ul. Tysiąclecia 35F, 43-241 Łąka
NIP 6381840118 REGON 385114248
e-mail: sklep@n-parts.pl telefon kontaktowy: 733 670 500
Przedsiębiorca wpisany jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
Cena podana przy danym Produkcie jest wiążąca dla Klienta w chwili składania Zamówienia.
Ceny nie zawierają kosztów dostawy.
4. Sprzedawca jest czynnym Płatnikiem VAT.
5. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy
i ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia
umowy w rozumieniu art.71 Kodeksu Cywilnego.
6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym,
wprowadzania nowych Produktów, wycofywania Produktów, przeprowadzania promocji i dawania
rabatów, a także ograniczonego w czasie oferowania Produktów nieodpłatnych. Powyższe zapisy
nie mają wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek
ze zmian.
7. Czas trwania promocji jest ograniczony. Rabaty i promocje nie łączą się. Szczegółowe informacje
zawarte są każdorazowo w warunkach lub regulaminie danej promocji.
8. Warunkiem złożenia Zamówienia przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja
jego postanowień w czasie składania Zamówienia. Klient poprzez akceptację wyraża zgodę na
wszystkie postanowienia i zobowiązuje się ich przestrzegać.
9. Serwis udostępnia możliwość rejestracji Konta klienta.
10. Niniejszy Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie. Klient może utrwalić treść Regulaminu
w dogodny dla siebie sposób, np. poprzez zapis na trwałym nośniku lub wydruk.
11. Regulamin może odsyłać do odrębnych regulaminów oraz ogólnych warunków świadczenia usług
poprzez właściciela Serwisu, które w takim wypadku stają się integralną częścią niniejszego
Regulaminu.
12. Zastrzega się, że Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumentów, nie dotyczą
te postanowienia Regulaminu, które stanowiłyby niedozwolone postanowienia umowne w rozumieniu
Kodeksu Cywilnego (art.385(1) do 385(3)), czy naruszałyby bezwzględnie obowiązujące przepisy
prawne dotyczące zawierania umów z udziałem Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach
konsumentów, które zostałyby zawarte w rejestrze postanowień wzorców umownych uznanych
za niedozwolone, prowadzonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
13. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
14. Opinie o produktach:
14.1 Sprzedawca umożliwia Klientom pozostawianie opinii dotyczących jakości obsługi oraz
jakości oferowanych Produktów bezpośrednio na stronie Sklepu internetowego.
14.2 Wystawiane recenzje podlegają weryfikacji i akceptacji obsługi Sklepu internetowego.
W przypadku powzięcia przez Sprzedawcę wątpliwości czy autorem opinii jest jego Klient lub
czy opinia dotyczy Produktu z oferty Sprzedawcy, Sprzedawca skontaktuje się z autorem w
celu wyjaśnienia sytuacji.
14.3 Sprzedawca nie modyfikuje treści wystawionej recenzji. Sprzedawca nie jest
zobowiązany do publikowania opinii na stronach Sklepu.
14.4 Do wystawienia opinii uprawnieni są Klienci, którzy zawarli ze Sprzedawcą Umowę
sprzedaży o opiniowany Produkt lub Usługę.
14.5 Opinia może być wyrażona: słownie, graficznie (o ile taka forma jest udostępniona przez
Sprzedawcę) i/lub poprzez umieszczenie zdjęć Produktu (o ile taka forma jest udostępniona
przez Sprzedawcę).
14.6 Klient publikując opinię udziela nieodpłatnie Sprzedawcy licencji niewyłącznej,
nieograniczonej czasowo i terytorialnie na wykorzystanie zamieszczonych przez Klienta w
Serwisie treści na następującym polu eksploatacji: rozpowszechnianie opinii przez publiczne
udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć dostęp w miejscu i w czasie przez siebie
wybranym.
14.7 W ramach licencji, o której mowa w punkcie 14.6 niniejszego ustępu, autor wyraża
zgodę na wykorzystywanie opinii w dowolnych częściach, wykorzystywania utworu lub
dowolnej jego części w celu promocji i reklamy Serwisu Sprzedawcy w sieci Internet.
14.8 Klient wystawiając opinię oświadcza, iż nie narusza ona praw autorskich osób trzecich.
W przypadku nieprawdziwości oświadczenia Klient ponosi odpowiedzialność wobec osób
trzecich za naruszenie ich praw.
14.9 W przypadku umieszczenia w opinii Treści nielegalnych, naruszających niniejszy
Regulamin, zastosowanie będą miały postanowienia §14 niniejszego Regulaminu.
15. Sprzedawca nie stosuje mechanizmu plasowania Produktów na liście wyników wyszukiwania.
§2 Definicje
Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy
Formularz zamówienia – usługa elektroniczna, interaktywna, dostępna w Sklepie Internetowym
Sprzedawcy, umożliwiająca złożenie zamówienia
Kodeks Cywilny – Ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. ( Dz.U.1964.16.93 ze zm.)
Produkt – wszystkie produkty dostępne w Sklepie internetowym będące przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem
Regulamin – niniejszy Regulamin sklepu
Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem https://n-parts.pl za pośrednictwem,
którego Klient może dokonać zamówienia Produktów lub Usług
Sprzedawca, Usługodawca - Izabela Abrantowicz, ul. Tysiąclecia 35F, 43-241 Łąka,
NIP 6381840118, REGON 385114248
Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem sklepu internetowego
Gwarancja – dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości Produktu złożone przez Gwaranta
Gwarant – podmiot udzielający Gwarancji w ramach złożonego oświadczenia gwarancyjnego
Dokument gwarancyjny – karta gwarancyjna lub książeczka gwarancyjna
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, składane za pomocą Formularza zamówienia, zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu z Sprzedawcą
Polityka Prywatności – dokument, w którym opisane są cele i zasady przetwarzania danych, w tym
prawa osób, których dane dotyczą
Klient, Usługobiorca – Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta, Przedsiębiorca
Konsument – zgodnie z definicją zawartą w art. 22(1) Kodeksu Cywilnego
Przedsiębiorca – zgodnie z definicją zawartą w art.43(1) Kodeksu Cywilnego
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność
gospodarczą, posiadająca wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nie posiadającą dla
niej charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
weryfikowanego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej. Przy czym dotyczy to tylko umów zawieranych na odległość oraz poza lokalem
przedsiębiorstwa
Koszyk - lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie Produktów na podstawie wyboru
Klienta
Konto klienta – usługa elektroniczna, oznacza indywidulany dla każdego Klienta panel, uruchomiony
na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji
Formularz rejestracji – formularz dostępny na stronie Serwisie internetowym Sprzedawcy,
umożliwiający utworzenie Konta klienta
Formularz kontaktowy – usługa elektroniczna, formularz w którym Użytkownicy serwisu
internetowego n-parts.pl zamieszczają informacje i dane w celu realizacji przesłanego zgłoszenia
Newsletter – usługa elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na
podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy,
dotyczących Serwisu
Nielegalne treści – oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w
tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem
jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od
konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa
Moderacja treści – oznacza działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane
przez dostawców usług pośrednich, których celem jest, w szczególności, wykrywanie,
identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania
z ich usług, przekazywanych przez odbiorców usługi, w tym wdrażane środki, które wpływają na
dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak
depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub
ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez odbiorców
usługi, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta odbiorcy
Użytkownik – „odbiorca usługi” oznacza osobę fizyczną lub prawną, która korzysta z usługi
pośredniej, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępnienia jej
Usługa pośrednia – oznacza jedną z następujących usług społeczeństwa informacyjnego: (I) usługę
„zwykłego przekazu” polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych
przez odbiorcę usługi lub na zapewnianiu dostępu do sieci telekomunikacyjnej; (II) usługę „cachingu”
polegającą na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi,
obejmującą automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie tej informacji, dokonywane
wyłącznie w celu usprawnienia późniejszej transmisji informacji na żądanie innych odbiorców; (III)
usługę „hostingu” polegającą na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi oraz
na jego żądanie
§3 Usługi elektroniczne
1. W serwisie internetowym dostępne są następujące usługi elektroniczne:
1.1 Formularz zamówienia
1.2 Formularz kontaktowy
1.3 Newsletter
1.4 Konto klienta
2. Usługa Formularza zamówienia ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia
Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia
za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
3. Usługa Formularza kontaktowego polega na udostępnieniu Usługobiorcom możliwości wysyłania
za pomocą formularza umieszczonego w serwisie internetowym wiadomości do Sprzedawcy.
4. Usługa Newslettera jest świadczona przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość w
każdej chwili, bez podania przyczyny rezygnacji z Newslettera poprzez kliknięcie w odpowiedni link
w dostępny w wiadomości przesyłanej w ramach Newslettera lub wysyłając wiadomość e-mail na
adres sklep@n-parts.pl. Usługa polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na adres poczty
elektronicznej, wiadomości w formie elektronicznej zawierającej informacje o nowych Produktach w
ofercie Sprzedawcy, aktualnej ofercie handlowej, promocjach, rabatach, szkoleniach oraz innych
informacjach dotyczących funkcjonowania sklepu internetowego. Usługodawca zastrzega sobie prawo
do zaprzestania realizacji usługi Newsletter bez podania przyczyny, po uprzednim powiadomieniu o
tym fakcie Usługobiorcy.
5. Konto klienta jest usługą dostępną po dokonaniu rejestracji na zasadach opisanych w niniejszym
Regulaminie.
5.1 Aby założyć Konto klienta, należy wypełnić formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie
następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail, hasło.
5.2 Logowanie na Konto klienta odbywa się poprzez podanie adresu e-mail i hasła
ustanowionych w formularzu rejestracji.
5.3 Usługobiorca ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z
tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto klienta poprzez wysłanie stosownego żądania do
Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres
Sprzedawcy.
5.4 W przypadku naruszenia przez Usługobiorcę Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych
obyczajów, Usługodawca może rozwiązać umowę z Usługobiorcą bądź zawiesić jej
wykonywanie w ramach określonego Konta klienta.
6. Usługodawca zobowiązany jest rozpatrzyć wszelkie reklamacje złożone przez Usługobiorcę w
zakresie nieprawidłowości, usterek lub przerw w świadczeniu Usług i funkcjonowaniu Sklepu
internetowego, w terminie nie dłuższym niż 14 dni.
7. Usługi nieodpłatne są dostępne 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
§4 Zawarcie umowy sprzedaży
1.Sprzedawca umożliwia zawarcie Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Formularza Zamówienia na
stronie internetowej https://n-parts.pl.
2.Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez
cały rok.
3. W celu złożenia Zamówienia niezbędne jest wykonanie przez Klienta następujących czynności:
3.1 dodać wybrany Produkt do Koszyka poprzez kliknięcie przycisku: „Dodaj do koszyka”
3.2 w Koszyku Klient może:
3.2.1 zwiększyć lub zmniejszyć ilość danego Produktu
3.2.2 całkowicie usunąć wybrane Produkty z Koszyka, poprzez kliknięcie ikony
„kosz” znajdującej się z prawej strony tabeli Koszyka
3.2.3 zawartość Koszyka jest aktualizowana automatycznie
3.3 po zaakceptowaniu zawartości Koszyka i kosztów dostawy należy kliknąć przycisk
„Przejdź do realizacji zamówienia”
3.4 następnie należy wypełnić Formularz zamówienia poprzez:
3.4.1 uzupełnienie danych osobowych
3.4.2 uzupełnienie adresów osobistego (do faktury) i adresu dostawy
3.4.3 dokonanie wyboru metody dostawy spośród udostępnionych przez Sklep
internetowy
3.4.4 dane nieobowiązkowe oznaczone są jako „opcjonalne”
3.4.5 dokonanie wyboru płatności spośród udostępnionych przez Sklep internetowy
3.5 następnie należy:
3.5.1 zapoznać się i zaakceptować Regulamin sklepu
3.5.2 potwierdzić zapoznanie się z Polityką prywatności i wyrazić zgodę na
przetwarzanie danych na potrzeby realizacji Zamówienia
3.6 potwierdzić wolę zawarcia umowy poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”
3.7 Wybór przelewu tradycyjnego jako formy płatności za złożone Zamówienie, wiąże się z
obowiązkiem zapłaty.
3.8 Wybór płatności za pobraniem jako formy płatności za złożone Zamówienie, wiąże się z
obowiązkiem zapłaty.
3.9 Przy wyborze imoje należy wybrać formę płatności spośród dostępnych, zapoznać się i
zaakceptować regulamin imoje następnie potwierdzić Zamówienie poprzez kliknięcie
przycisku „Potwierdzam zamówienie” lub równoważnego. Złożenie Zamówienia wiąże się z
obowiązkiem zapłaty.
4. Zamówienie wysłane przez Klienta jest oświadczeniem woli Klienta zawarcia ze Sprzedawcą
umowy sprzedaży, zgodnie z przepisami niniejszego Regulaminu.
5. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma wiadomość potwierdzającą dokonanie Zamówienia, która
stanowi oświadczenie woli Sprzedawcy co do zawarcia z Klientem Umowy Sprzedaży. Umowę
Sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości od Sprzedawcy.
6. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
7. Klient może złożyć Zamówienie bez zakładania Konta klienta.
§5 Termin realizacji zamówienia
1. Realizacja zamówienia następuje w ciągu 24 godzin, chyba, ze w opisie danego Produktu, w trakcie
składania Zamówienia podano inny termin. Każdorazowo termin realizacji Zamówienia należy liczyć
od dnia następnego po dniu zapłaty, tj. dnia uznania wpłaty na rachunku Sprzedawcy.
2. Jeżeli dla Produktów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego
Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
§6 Dostawa
1. Dostawa Produktów odbywa się za pośrednictwem:
1.1 firm kurierskich DPD Polska, GLS Polska, FedEx oraz InPost
1.2 umieszczenia Produktu w Paczkomacie
1.3 Poczty Polskiej
3. Informacje o kosztach związanych z dostawą zakupionych Produktów są udostępniane
w „Koszyku” przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.
4. Dostawa Produktów do Klienta jest odpłatna, chyba że zawarta umowa sprzedaży stanowi inaczej.
5. Klient ponosi koszty powstałe na skutek braku możliwości doręczenia przesyłki z uwagi na podanie
nieprawdziwych lub nieprawidłowych danych osobowo-adresowych lub nieuzasadnionej
bezpodstawnej odmowy odbioru przesyłki.
6. Koszty dostawy naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami firm DPD Polska, GLS Polska
FedEx, Poczta Polska oraz InPost i zależą od wagi, rozmiarów przesyłki, wyboru sposobu dostawy
oraz od wybranej formy płatności. Klient w trakcie wypełniania formularza zamówienia jest
informowany o kosztach i dokonuje wyboru sposobu i akceptuje koszt dostawy podczas składania
Zamówienia.
7. Dostawa Produktów nie jest ograniczona do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz jest
realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
§7 Przesyłki
1. W przypadku wyboru firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej jako dostawcy zamówionych
Produktów:
1.1. Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę z zamówionymi Produktami w czasie i
sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju oraz sprawdzić czy Produkty nie są wadliwe.
1.2 W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia zidentyfikowanego podczas doręczenia
przesyłki zawierającej zamówione Produkty, Klient ma prawo żądać od kuriera spisania
właściwego protokołu.
1.3 Klient przyjmuje do wiadomości, że w przypadku braku spisania właściwego protokołu
przy udziale kuriera, rozpoznanie reklamacji może być utrudnione, w związku z czym zaleca
się zgromadzenie dowodów potwierdzających stan przesyłki w chwili jej doręczenia. W takiej
sytuacji Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
1.4 Szczegółowe informacje dotyczące procedury reklamacyjnej w DPD Polska, GLS Polska,
FedEx, InPost oraz Poczta Polska są udostępnione w regulaminach dostępnych na stronach
internetowych przewoźników.
2. W przypadku wyboru Paczkomatu jako formy dostawy zamówionych Produktów:
2.1 W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia zidentyfikowanego podczas odbioru
zamówionych Produktów ze skrytki w Paczkomacie, Klient powinien zainicjować procedurę
reklamacyjną poprzez wypełnienie poleceń zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie
Paczkomatu. W takiej sytuacji Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
2.2 Szczegółowe informacje dotyczące procedury reklamacyjnej Paczkomaty InPost są
udostępnione w Regulaminie świadczenia usługi „Paczkomaty 24/7” przez InPost Sp. z o.o. na
stronie internetowej InPost.
3. Zapis ust. 1 i 2 §7 Przesyłki dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na
prawach konsumenta.
4. W przypadku Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta brak
zgłoszenia związanych z dostawą uszkodzeń, braków ilościowych lub niekompletności towaru w
terminie 7 dni od dnia dostarczenia Produktu na adres wskazany w Zamówieniu, uznaje się za
równoważny z oświadczeniem Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach
konsumenta o odebraniu Produktu bez żadnych zastrzeżeń i powoduje utratę roszczeń w powyższym
zakresie.
§8 Płatności
1. Sprzedawca udostępnia następujące płatności:
1.1 przelew tradycyjny na konto bankowe Sprzedawcy w terminie 7 dni od dnia przesłania
potwierdzenia zawarcia umowy przez Sprzedawcę (przedpłata)
1.2 płatność za pobraniem, tj. płatność przy odbiorze bezpośrednio do rąk kuriera
doręczającego przesyłkę
1.3 przez imoje w formie przedpłaty przelewem elektronicznym. Przedpłata następuje przez
zewnętrzny system płatności imoje (obsługiwany przez ING Bank Śląski z siedzibą w
Katowicach, przy ul. Sokolskiej 34 (40-086), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód Wydział VIII
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000005459, numerem NIP
6340135475, o kapitale zakładowym wynoszącym 130 100 000,00 zł, w całości opłaconym.
2. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.1 §8
niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z
wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu
Cywilnego.
3. W przypadku płatności za pośrednictwem imoje Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem
realizacji Zamówienia.
4. Sprzedawca wystawi Klientowi paragon lub fakturę VAT. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie od
Sprzedawcy faktur elektronicznych i przesyłanie ich na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej.
§9 Gwarancja
1. W przypadku braku zgodności Produktu z Umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki
ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy. Gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony
prawnej.
2. Niektóre Produkty posiadają Gwarancję producenta obowiązującą na terenie Polski. Informacja o
objęciu Produktu Gwarancją umieszczona jest na karcie danego Produktu
3. Zakres odpowiedzialności Gwaranta jest określny w Dokumencie gwarancyjnym.
4. Uprawnienia z tytułu Gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w
Dokumencie gwarancyjnym dołączonym do Produktu.
§10 Reklamacje
1. Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. Sprzedawca ponosi przewidzianą przez prawo odpowiedzialność za zgodność Produktu z Umową.
3. W przypadku niezgodności Produktu z zawartą umową, Klient ma prawo do złożenia reklamacji w
oparciu o przepisy Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
4. Reklamację można złożyć na adres Sprzedawcy:
4.1 za pośrednictwem poczty elektronicznej: sklep@n-parts.pl
4.2 w sposób tradycyjny wysyłając pisemną reklamację: Izabela Abrantowicz, ul. Tysiąclecia
35F, 43-241 Łąka
5. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko, dane kontaktowe, opis wady, datę zauważenia
wady, dowód zakupu, sposób udzielenia odpowiedzi, a także konkretne żądanie Klienta związane ze
składaną reklamacją. W przypadku gdy reklamacja dotyczy Produktu wraz z pismem reklamacyjnym
należy odesłać Produkt, podlegający reklamacji. Jeżeli podane dane lub informacje wymagają
uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Klienta składającego
reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
6. Sprzedawca rozpozna reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania i poinformuje Klienta o
podjętej decyzji w sposób wskazany przez Klienta w piśmie reklamacyjnym.
7. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili
jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru
do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich
imieniu, jest dłuższy.
8. W przypadku Umowy Sprzedaży z Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta,
domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat
od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia o ile nie zostanie udowodnione
inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku
zgodności Produktu z umową.
9. Konsument jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, może:
9.1 żądać naprawy lub wymiany
9.2 złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
9.2.1 Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową z
zgodnie z art. 43d ust.2 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.;
9.2.2 Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z art.
43d ust.4-6 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.;
9.2.3 brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca
próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową;
9.2.4 brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie
ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z naprawy lub
wymiany;
9.2.5 z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
10. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności z umową jest nieistotny.
Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową jest istotny.
11. Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca
odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za
pobraniem.
12. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o
obniżeniu ceny.
13. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego
koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek
odsyłanych za pobraniem.
14. Zapisy ust. 1-13 niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio do Przedsiębiorcy na prawach
konsumenta.
15. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi na
podstawie art. 558 §1 KC.
§11 Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z art 27. ust. 1 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) Konsument lub
Przedsiębiorca na prawach konsumenta, zawierając „umowę na odległość” - ma prawo odstąpić od
umowy bez podania przyczyny - w terminie 14 dni kalendarzowych od daty objęcia w posiadanie
Produktu.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi,
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta lub wskazanej przez nich osobie innej niż przewoźnik.
3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub
w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
4. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy, składając
Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy
wystarczy wysłanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oświadczenia
przed upływem tego terminu.
5. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez
przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie
internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 1 ust 2. Oświadczenie
można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu
oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to
obowiązkowe.
6. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach
konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi lub
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na podany przez nich adres e-mail potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
7. Skutki odstąpienia od Umowy:
7.1 W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za
niezawartą.
7.2 W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o
odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia
rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta
sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sprzedawcę.
7.3 Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie
zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził
się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
7.4 Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z
powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
7.5 Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien odesłać Produkt na adres
Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia,
w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany,
jeśli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta odeśle Produkt przed upływem
terminu 14 dni.
7.6 Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu
Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie
mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
7.7 Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta odpowiada tylko za zmniejszenie
wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7.8 W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w
zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się
znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
8. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz
Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do Umowy:
8.1 w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb,
8.2 w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
8.3 o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
8.4 w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy,
8.5 w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
9. Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje Przedsiębiorcy.
10. Odstąpienie od umowy – dane do wysyłki:
10.1 adres e-mail: sklep@n-parts.pl
10.2 adres Sprzedawcy: Izabela Abrantowicz, ul. Tysiąclecia 35F, 43-241 Łąka
§12 Wymagania techniczne
1. Do korzystania ze Sklepu internetowego niezbędne jest posiadanie przez Klienta:
1.1 komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu
1.2 dostęp do aktywnej poczty elektronicznej, odpowiednio skonfigurowanej do odbioru
wiadomości pocztowych od Sprzedawcy
1.3 przeglądarka internetowa w najnowszej dostępnej wersji ( Mozila Firefox, Opera, Google
Chrome, Safari lub Microsoft Edge)
1.4 włączona w przeglądarce internetowej możliwość zapisu plików Cookies oraz obsługa
JavaScript
1.5 oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie .PDF
2. Odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona jeśli Klient nie dostosował się do przedstawionych
powyżej wymagań technicznych koniecznych do korzystania ze Sklepu internetowego oraz
Produktów.
§13 Polityka prywatności
1. Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
2. Cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą przekazywane, jak i prawa osób,
których dane dotyczą zostały opisane w Polityce prywatności [link do strony z Polityką prywatności].
§14 Treści umieszczane przez Usługobiorców
1. Postanowienia niniejszego paragrafu spełniają obowiązki wynikające z Aktu o usługach cyfrowych
(DSA).
2. Zgodnie z art. 11 i 12 DSA Usługodawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy
sklep@n-parts.pl do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją
Europejską, Europejską Rada Usług Cyfrowych i Użytkownikami. Komunikacja może być
prowadzona w języku polskim.
3. W ramach prowadzonego Serwisu Usługodawca umożliwia Usługobiorcom zamieszczanie treści
będących opiniami/ recenzjami dotyczącymi jakości oferowanych Produktów lub Usług.
Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania, w tym za treści jakie umieszcza w
Serwisie. Usługodawca nie jest dostawcą treści.
4. Treści, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu są powszechnie dostępne dla wszystkich
Użytkowników odwiedzających Serwis, tj. publicznie rozpowszechniane.
5. Zabronione jest umieszczanie Treści nielegalnych, niezgodnych z niniejszym Regulaminem, w
szczególności:
5.1 treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym
5.2 treści naruszających dobra osobiste osób trzecich
5.3 treści naruszających prawa autorskie i prawa pokrewne
5.4 treści wulgarnych lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe
5.5 treści stanowiących groźbę skierowaną do osób trzecich
5.6 treści naruszających dobre obyczaje, przepisy prawa, normy społeczne lub obyczajowe
5.7 adresów stron internetowych lub odnośników do innych serwisów internetowych,
5.8 treści zawierających dane osobowe lub kontaktowe osób trzecich
5.9 treści nawołujących do przemocy i/lub innych niebezpiecznych zachowań
5.10 treści nieprawdziwych, zniesławiających lub stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji
5.11 treści obscenicznych i pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści,
rasizmu, ksenofobii oraz konfliktów między narodami.
6. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez Usługobiorców treści pod
warunkiem otrzymania wcześniej zgłoszenia treści nielegalnych, niezgodnych z niniejszym
Regulaminem i braku podjęcia działań, o których mowa w ust. 7 niniejszego paragrafu.
7. Usługodawca od chwili uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości o nielegalnych działaniach
lub nielegalnych treściach, niezwłocznie podejmuje działania w celu usunięcia tych treści lub
uniemożliwia dostęp do nich. Usuwanie lub uniemożliwianie dostępu przeprowadzane jest z
poszanowaniem praw podstawowych Usługobiorców, w tym prawa do wolności wypowiedzi i
informacji. Działania podjęte przez Usługodawcę będą polegać na: usunięciu, ograniczeniu
widoczności nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem treści, uniemożliwieniu dostępu do nich
lub pozostawieniu ich w Serwisie.
8. Każdy Użytkownik Serwisu ma możliwość zgłoszenia treści nielegalnych, niezgodnych z
niniejszym Regulaminem za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres Usługodawcy
sklep@n-parts.pl. Zgłoszenie w miarę możliwości powinno zawierać dane umożliwiające
Usługodawcy dokonanie weryfikacji zgłoszenia, wyjaśnienie powodów, dla których uznaje daną treść
za bezprawną lub niezgodną z niniejszym Regulaminem, dane kontaktowe. O rezultacie podjętej
decyzji w sprawie zgłoszenia, jej treści i uzasadnieniu Usługodawca powiadamia Użytkownika w
terminie 14 dni od przyjęcia zgłoszenia. W przypadku braku podania danych kontaktowych
Użytkownika dokonującego zgłoszenia, Usługodawca nie będzie mógł skontaktować się z
Użytkownikiem w celu powiadomienia go o otrzymaniu zgłoszenia oraz o rezultacie rozpatrzenia
zgłoszenia.
9. Od decyzji, o której mowa w ust. 8 niniejszego paragrafu przysługuje Usługobiorcom i
Użytkownikom odwołanie. Odwołanie wraz z uzasadnieniem może zostać złożone za pośrednictwem
poczty elektronicznej sklep@n-parts.pl w terminie 14 dni od odebrania decyzji Usługodawcy. Decyzję
z uzasadnieniem w sprawie odwołania Usługodawca przekazuje zainteresowanym stronom w terminie
14 dni od doręczenia odwołania.
10. W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do
podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego
życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu właściwe
organy ścigania lub organy sądowe i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
§15 Pozasądowe i sądowe sposoby rozpatrywania sporów
1. Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów:
1.1 Konsument ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów,
po przez złożenie wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd
polubowny. Wniosek należy złożyć po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w
przypadku jeżeli obie strony sporu wyrażą na to zgodę. Wykaz Stałych Polubownych Sądów
Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej
https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl. Konsument może skorzystać także z
bezpłatnej pomocy Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
1.2 Sprzedawca nie wyraża zgody na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z
zawartymi umowami o dostarczenie Produktu na drodze postępowania mediacyjnego.
2. Sądowe sposoby rozpatrywania sporów:
2.1 Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą, a Konsumentem zostaje
poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa
polskiego.
2.2 Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nie będącym
Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
3. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja
2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany
rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR
w sporach konsumenckich) Sprzedawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający
internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do
platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów:
https://ec.europa.eu/consumers/odr. Adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: sklep@n-parts.pl.
§16 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane za pośrednictwem Serwisu zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie maja zastosowanie przepisy:
2.1 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. ( Dz.U.1964.16.93 ze zm.)
2.2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(Dz.U.2002.144.1204 ze zm.)
2.3 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U.2014 poz.827)
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy firm i ich logo użyte w Serwisie internetowym
https://n-parts.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą
być zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na
stronie internetowej Serwisu internetowego https://n-parts.pl użyte są w celach informacyjnych.
4. Klienci są zobowiązani do korzystania ze strony Serwisu w sposób zgodny z obowiązującym
prawem, normami społecznymi i obyczajowym oraz postanowieniami Regulaminu. W ramach
korzystania z Serwisu zabronione jest dostarczanie jakichkolwiek informacji o charakterze
bezprawnym, obraźliwym, czy też naruszającym dobra osobiste.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, np.
zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie , w jakim te zmiany
wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu, zmiany technologii. Nowy Regulamin
wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Serwisu internetowego https://n-parts.pl
na podstronie Regulamin. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję
Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo
poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty
elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany
jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie
Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje
rozwiązaniem Umowy.
6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 2 kwietnia 2024 r.
Załącznik nr 1
Oświadczenie PDF (link do pdf)